Pomoc w formie dożywiania może być przyznana dzieciom i młodzieży szkolnej, jeżeli dochód na osobę w rodzinie nie przekroczy 1200 zł na osobę z uwzględnieniem przesłanek art. 7 ustawy o pomocy społecznej.
Wymagane dokumenty:
Miejsce złożenia dokumentów:
Zespół Pomocy Środowiskowej właściwy wg miejsca zamieszkania (pobytu) osoby ubiegającej się o pomoc lub w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej al. Piłsudskiego 61A, p. 317.
Pomoc w postaci gorącego posiłku (obiadu w szkole) przyznaje się decyzją administracyjną, którą poprzedza rodzinny wywiad środowiskowy w miejscu zamieszkania lub pobytu osoby zainteresowanej. Wywiad przeprowadza pracownik socjalny zespołu pomocy środowiskowej w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia podania w celu ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej i majątkowej osoby ubiegającej się o pomoc. Termin wywiadu można ustalić osobiście lub telefonicznie z pracownikiem socjalnym właściwego zespołu pomocy środowiskowej.
Świadczenie jest realizowane w formie przelewów na konta szkół imiennie na każde dziecko, na podstawie wydanej decyzji administracyjnej.
Od wydanej decyzji stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Dyrektora MOPS w terminie 14 dni od odebrania decyzji.