Deklaracja dostępności
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OLSZTYNIE zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://mopsolsztyn.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Stan dostępności cyfrowej
- częściowo zgodna
Niezgodność z załącznikiem
strony internetowej:
-
Niedostępne treści
- część plików może być nie dostępnych cyfrowo,
- niektóre filmy mogą nie posiadać napisów dla głuchych i autodeskrypcji,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Opis przeprowadzonego badania.
Badanie przeprowadzono na poziomie podstawowym – do jego wykonania wystarczą podstawowa umiejętność korzystania ze stron internetowych.
Do oceny na poziomie podstawowym, sprawdzono, że strona jest zgodna z WCAG 2.1 i ustawą; to wystarczy, że znajdziesz błąd na poziomie podstawowym.
Serwis internetowy może składać się z różnej liczby stron internetowych. Badany serwis, ma ok. 15-20 stron, można zbadać każdą z nich. Jeśli jednak jest ich więcej, należy mądrze wybrać, którymi z nich zajmiesz się w badaniu.
Podmioty publiczne muszą mieć w pełni dostępne cyfrowo całe serwisy internetowe. Część z ich treści i funkcji musi być bezwzględnie dostępna – nawet jeśli reszta serwisu taka nie jest. Treści te i funkcje są precyzyjnie wskazane w ustawie i muszą zawsze znaleźć się w wyborze stron do zbadania w serwisie podmiotu publicznego. Są to:
- Biuletyn Informacji Publicznej podmiotu publicznego,
- dane teleadresowe,
- narzędzia służące do kontaktu z podmiotem publicznym (np. formularz kontaktowy),
- nawigacja,
- deklaracja dostępności,
- informacje dotyczące sytuacji kryzysowej,
- informacje związane z bezpieczeństwem publicznym,
- dokumenty urzędowe i wzory umów lub wzory innych dokumentów przeznaczonych do zaciągania zobowiązań cywilnoprawnych.
Badana strona internetowa zawiera:
- strona startowa,
- strona logowania,
- mapa strony,
- moduł z informacjami kontaktowymi,
- strona pomocy,
- strona zawierająca informacje prawne,
- co najmniej jedna strona istotna dla każdego rodzaju usługi prezentowanej w serwisie ,
- co najmniej jeden dokument do pobrania - istotny, dla każdego rodzaju usługi prezentowanej w serwisie,
- formularzem wyszukiwania,
- strona z wynikami wyszukiwania,
- strona z deklaracją dostępności,
- strona o wyraźnie innym wyglądzie lub zawierająca innego rodzaju treści niż większość stron serwisu,
- co najmniej jeden materiał multimedialny, np. film, animację,
Badany serwis składa się z wielu, różnych stron, w badaniu uwzględniono co najmniej 15 z nich.
Elementy wyłączone z badania
Zgodnie z ustawą część elementów stron internetowych podmiotów publicznych nie musi być dostępna cyfrowo. Są to:
- multimedia nadawane na żywo,
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020r.,
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne opublikowane przed 23 września 2018 r. - chyba że są niezbędne do realizowania bieżących zadań Twojej instytucji czy korzystania z jej usług,
- mapy – ale musisz zapewnić alternatywny dostęp do prezentowanych na nich danych,
- część dzieł sztuki, muzealiów, zbiorów archiwów narodowych i bibliotecznych,
- materiały z intranetu i ekstranetu opublikowane przed 23 wrześnie 2019 r. i od tego czasu nieaktualizowane,
- treści od innych podmiotów, które nie zostały przez Twój podmiot lub dla niego wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji Twój podmiot nie jest uprawniony,
- treści niewykorzystywanych do realizacji bieżących zadań.
Jeśli trafisz na takie elementy można uznać za „wyłączone z badania”.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Raport o stanie dostępności:
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego. (Stan w dniu 01.01.2025 r.)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Mikulski, biuro@mops.olsztyn.eu. 895340414
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jan Nowak — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Mikulski, biuro@mops.olsztyn.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 895340414. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie znajduje się przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 61A.
- Do budynku prowadzą dwa wejścia, główne wejście do budynku znajduje się przy parkingu oraz wejście do informacji na końcu budynku.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia głównego jak i przy schodach do informacji znajduje się podjazd dla wózków.
- Dla klientów ośrodka przeznaczone jest wejście do informacji.
- Główne wejście prowadzi do sekretariatu Świadczeń Rodzinnych, które znajduje się na pierwszym piętrze po prawej stronie od klatki schodowej oraz do sekretariatu Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, które znajduje się na trzecim piętrze po prawej stronie od klatki schodowej.
- W holu głównego wejścia znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
- Niepełnosprawni klienci ośrodka, poruszający się na wózku inwalidzkim, mogą spotkać się z pracownikiem ośrodka po umówieniu, w specjalnym, wyznaczonym miejscu przy stanowisku na każdym piętrze ośrodka usytuowanych przy windzie.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, po lewej stronie od klatki schodowej drugie pomieszczenie za windą.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Wyjątkiem jest winda gdzie przyciski oznaczone są brajlem.
- W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie (korzystając z pomocy osoby słyszącej). Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
https://mopsolsztyn.pl/informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html
https://mopsolsztyn.pl/pomoc-spoleczna.html
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848