Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Wtorek, 24 czerwca 2025
Imieniny: Danuta, Emilia, Jan
pochmurno
19°C

Deklaracja dostępności

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OLSZTYNIE zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://mopsolsztyn.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Stan dostępności cyfrowej

  • częściowo zgodna

Niezgodność z załącznikiem

strony internetowej:

  1. Niedostępne treści

  • część plików może być nie  dostępnych cyfrowo,
  • niektóre filmy mogą nie posiadać napisów dla głuchych i autodeskrypcji,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Przygotowanie deklaracji dostępności

Link do wyniku przeprowadzonej analizy.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Opis przeprowadzonego badania.

Badanie przeprowadzono na poziomie podstawowym – do jego wykonania wystarczą podstawowa umiejętność korzystania ze stron internetowych.

Do oceny na poziomie podstawowym, sprawdzono, że strona jest zgodna z WCAG 2.1 i ustawą; to wystarczy, że znajdziesz błąd na poziomie podstawowym.

Serwis internetowy może składać się z różnej liczby stron internetowych. Badany serwis, ma ok. 15-20 stron, można zbadać każdą z nich. Jeśli jednak jest ich więcej, należy mądrze wybrać, którymi z nich zajmiesz się w badaniu.

Podmioty publiczne muszą mieć w pełni dostępne cyfrowo całe serwisy internetowe. Część z ich treści i funkcji musi być bezwzględnie dostępna – nawet jeśli reszta serwisu taka nie jest. Treści te i funkcje są precyzyjnie wskazane w ustawie i muszą zawsze znaleźć się w wyborze stron do zbadania w serwisie podmiotu publicznego. Są to:

  • Biuletyn Informacji Publicznej podmiotu publicznego,
  • dane teleadresowe,
  • narzędzia służące do kontaktu z podmiotem publicznym (np. formularz kontaktowy),
  • nawigacja,
  • deklaracja dostępności,
  • informacje dotyczące sytuacji kryzysowej,
  • informacje związane z bezpieczeństwem publicznym,
  • dokumenty urzędowe i wzory umów lub wzory innych dokumentów przeznaczonych do zaciągania zobowiązań cywilnoprawnych.

Badana strona internetowa zawiera:  

  • strona startowa,
  • strona logowania,
  • mapa strony,
  • moduł z informacjami kontaktowymi,
  • strona pomocy,
  • strona zawierająca informacje prawne,
  • co najmniej jedna strona istotna dla każdego rodzaju usługi prezentowanej w serwisie ,
  • co najmniej jeden dokument do pobrania - istotny, dla każdego rodzaju usługi prezentowanej w serwisie,
  • formularzem wyszukiwania,
  • strona z wynikami wyszukiwania,
  • strona z deklaracją dostępności,
  • strona o wyraźnie innym wyglądzie lub zawierająca innego rodzaju treści niż większość stron serwisu,
  • co najmniej jeden materiał multimedialny, np. film, animację,

Badany serwis składa się z wielu, różnych stron, w badaniu uwzględniono co najmniej 15 z nich.

Elementy wyłączone z badania

Zgodnie z ustawą część elementów stron internetowych podmiotów publicznych nie musi być dostępna cyfrowo. Są to:

  • multimedia nadawane na żywo,
  • multimedia opublikowane przed 23 września 2020r.,
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne opublikowane przed 23 września 2018 r. - chyba że są niezbędne do realizowania bieżących zadań Twojej instytucji czy korzystania z jej usług,
  • mapy – ale musisz zapewnić alternatywny dostęp do prezentowanych na nich danych,
  • część dzieł sztuki, muzealiów, zbiorów archiwów narodowych i bibliotecznych,
  • materiały z intranetu i ekstranetu opublikowane przed 23 wrześnie 2019 r. i od tego czasu nieaktualizowane,
  • treści od innych podmiotów, które nie zostały przez Twój podmiot lub dla niego wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji Twój podmiot nie jest uprawniony,
  • treści niewykorzystywanych do realizacji bieżących zadań.

Jeśli trafisz na takie elementy można uznać za „wyłączone z badania”.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Raport o stanie dostępności:

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego. (Stan w dniu 01.01.2025 r.)

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Mikulski, biuro@mops.olsztyn.eu. 895340414

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Mikulski, biuro@mops.olsztyn.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 895340414. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie znajduje się przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 61A.
  2. Do budynku prowadzą dwa wejścia, główne wejście do budynku znajduje się przy parkingu  oraz wejście do informacji na końcu budynku.
  3. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  4. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia głównego jak i przy schodach do informacji znajduje się podjazd dla wózków.
  5. Dla klientów ośrodka przeznaczone jest wejście do informacji.
  6. Główne wejście prowadzi do sekretariatu Świadczeń Rodzinnych, które znajduje się na pierwszym piętrze po prawej stronie od klatki schodowej oraz do sekretariatu Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, które znajduje się na trzecim piętrze po prawej stronie od klatki schodowej.
  7. W holu głównego wejścia znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
  8. Niepełnosprawni klienci ośrodka, poruszający się na wózku inwalidzkim, mogą spotkać się z pracownikiem ośrodka po umówieniu, w specjalnym, wyznaczonym miejscu przy stanowisku na każdym piętrze ośrodka usytuowanych przy windzie.
  9. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, po lewej stronie od klatki schodowej drugie pomieszczenie za windą.
  10. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  11. W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej nie ma pętli indukcyjnych.
  12. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Wyjątkiem jest winda gdzie przyciski oznaczone są brajlem.
  13. W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie (korzystając z pomocy osoby słyszącej). Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.