KOMUNIKAT
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie informuje, że w związku z wejściem w życie 1 października 2020 r. ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw wydaje zaświadczenia dla osób fizycznych, które zamierzają składać wnioski o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w tym w ramach Części 2 Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.
PROCEDURA WYDAWANIA ZAŚWIADCZENIA
Procedurę wydawania zaświadczenia regulują znowelizowane przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska poprzez odesłanie do przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
1. Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, może złożyć żądanie wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Dochodem jest dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych.
(link odsyłający do aktu prawnego: http://www.gov.pl/web/rodzina/prawo-swiadczenia-rodzinne )
2. Przy ustalaniu wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu, z gospodarstwa rolnego stosuje się przepisy art. 5 ust. 8–9 ustawy o świadczeniach rodzinnych.
3. Do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne stosuje się odpowiednio przepis art. 5 ust. 7a.
DANE KTÓRE NALEŻY ZAWRZEĆ W PODANIU
O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA
następujące dane wnioskodawcy oraz członków jego gospodarstwa domowego:
1) imię i nazwisko;
2) numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość;
3) adres miejsca zamieszkania;
4) adres poczty elektronicznej wnioskodawcy lub numer telefonu wnioskodawcy,
o ile je posiada.
Wnioski o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania w ramach 2 Części Programu „Czyste Powietrze” 2.0, przygotowanej dla osób o niższych dochodach - osoba fizyczna powinna złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wraz z zaświadczeniem o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Skuteczne złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach 2 Części Programu jest uwarunkowane posiadaniem ww. zaświadczenia.
Kontakt w sprawie wydawania zaświadczeń pod numerami telefonów:
89 534-65-52
89 534-65-53
89 526 73 17